Na objednávku obce Křenovice byla zpracována studie severní varianty křenovické spojky a její porovnání s jižní trasou navrhovanou JMK.
Stručné závěry studie jsou:
Studie prověřila možnost vedení křenovické spojky severní trasou v porovnání s jižní trasou s těmito výsledky:
- Prodloužení linky Brno – Slavkov o 1,6 km
- Prodloužení jízdní doby příměstských vlaků o 2 minuty ve variantě 1, resp. o 5 min ve variantě 2 dopravního modelu
- Snížení investičních nákladů ve variantě 1 o 40%, ve variantě 2 o 60%
- Snížení záboru pozemků o 90%
- Nevzniká problém se záplavovým územím, neboť trasa překračuje vodoteč v témže místě jako Vlárská trať z roku 1887 nad obcí
Podrobný obsah si máte možnost prostudovat v podkladových materiálech:
- 00-Průvodní zpráva (pdf)
- 01-Křenovice 10 (pdf)
- 03-Křenovice JŽM (pdf)
- 04-Křenovice PP (pdf)
- 02-Křenovice ORTO (pdf 48MB s ortofotomapou ve vysokém rozlišení)